Cliëntenraden

Bij ZGR heeft iedere klant het recht om zijn of haar mening te geven over onze zorg- en dienstverlening. Dit recht is vastgelegd in de Wet medezeggenschap cliënten en zorginstellingen. Om iedere klant een stem te geven is er op elke locatie een cliëntenraad aanwezig. Deze raad bestaat uit klanten en vertegenwoordigers van klanten. De cliëntenraden hebben regelmatig overleg met het management over onderwerpen die de locatie aangaan. Twee keer per jaar is er een gezamenlijke bijeenkomst met alle raden en de directeur-bestuurder over centrale onderwerpen zoals de begroting, communicatie en centrale beleidsvoornemens.

Medezeggenschap

Het woord is ook aan onze medewerkers. Medezeggenschap betrekt werknemers bij de totstandkoming van besluiten in de organisatie. Via medezeggenschap kunnen medewerkers invloed uitoefenen op het beleid en de gang van zaken. Anderzijds krijgt de directie zo belangrijke informatie vanaf de werkvloer. Daar doen wij ons voordeel mee, bijvoorbeeld bij het te voeren beleid en de besluitvorming.

Ondernemingsraad

De ondernemingsraad (OR) van ZGR behartigt de belangen van alle medewerkers. Daarbij verliest zij de belangen van de organisatie niet uit het oog. Deze combinatie zorgt voor een goede bijdrage aan de organisatie en haar sociale doelstellingen. Voor vragen aan onze OR kunt u e-mailen naar: or@zorggroepraalte.nl